Sporadic nonsense (12 Nov, 2009)

Primul post din serie, o serie in care voi posta linkuri catre articole, mai mult sau mai putin de specialitate, dar care merita citite, chiar si in fuga.

Episodul 1

  1. Pentru cine nu stie la ce foloseste “social media” – 5 Things Small Business Owners Should Do Today Online, un mic ghid pentru a decola;
  2. Wireframes? un pas obligatoriu in procesul de webdesign – Why Your Next Website Should be Designed with Wireframes, organizeaza, simplifica, economiseste timp;
  3. De ce semnatura din email este esentiala si cum poti crea o semnatura eficienta – 20 Tips for Creating an Effective Email Signature, in combinatie cu un alt articol, un “must see” – The 4 Personalities of Poor Email Signatures;

p.s. (sau disclaimer) titlul seriei, care personal mi se pare exterm de potrivit, provine de la un blog, sporadicnonsense.com pe care il urmaream in trecut.

Newsletter shop.u-man.ro (27 Oct, 2009)

Vineri a fost lansat primul newsletter pentru shop.u-man.ro in “haine noi”.

S-a optat pentru un facelift mai avansat, spun facelift pentru ca s-a pornit de la vechiul newsletter din care s-au pastrat cateva elemente, elemente comune si cu site-ul in sine. Avansat, pentru ca tot restul a fost regandit: layout, module, arhitectura informatiei.

Newsletter shop.u-man.ro

Later edit (07 Apr, 2010)

Cum a trecut mai bine de jumatate de an de cand am inceput campania pentru u-man, am decis ca ar fi cazul sa fac o mica arhiva cu ultimele numere ale newsletter-ului. Pentru cei interesati de newsletter se pot abona pe pagina principala al site-ului.

newsletter uman #7 - Ce-ti iei (de la U-man) de Paste?newsletter uman #6 - De cand n-ai mai dat refresh?newsletter uman #5 - Last call, reducem tot ce ne sta in calenewsletter uman #4 - Le-ati cerut, le aveti. Reduceri la U-man!newsletter uman #3 - U-man te pregateste pentru sezonul chill

Smile factory, studiu de caz esuat (07 Sep, 2009)

Mai putin si se face un an de cand nu am postat nimic, rusine sa-mi fie. Adevarul e ca nu mi se mai parea nimic interesant, care merita “share-uit”, pana acum. Un caz interesant cu final neasteptat.

Clinica germana de stomatologie estetica si ortodontie

…suna bine, dar aveau o problema. Aveau site de ceva vreme dar nu se regaseau in google, problema clasica. Frustrarea lor era si mai mare cu cat cabinete mai mici, si mult mai nesemnificative erau in top 10 pe cuvintele cheie vizate de ei.

Tema era simpla, top 10 in 3 luni de zile pentru urmatoarele cuvinte cheie:

  • ortodontie
  • aparat dentar
  • implant dentar
  • clinica stomatologica

Tin sa mentionez ca singurul cuvant cheie care se afla in top 100, la vremea respectiva, era “ortodontie”.

Si ne-am pus pe treaba

O parte din solutie a fost refacerea url-urilor, “friendly URLs”, si crearea de pagini individuale pentru fiecare cuvant cheie in parte, rescrierea continutului, titluri unice, etc.
Nu vreau sa detaliez solutia, dar una peste alta dupa 3 luni de zile aveam:

  • 1 cuvant cheie in top 5
  • 2 cuvinte in top 10
  • si unul pe pozitia 11 (damn!)

Well done!

…ar zice unii, si pe buna dreptate – obiectiv indeplinit, deadline respectat. Pasul urmator era sa largim paleta de cuvinte cheie, sa creem continut nou, sectiuni noi.
Dar… nu a fost sa fie.

Nu stiu daca perioada de concedii a fost de vina, lipsa de interes care precede perioada de odihna, graba de a pleca, combinata cu dorinta de schimbare pe care o ai cand revi din vacanta, nu-mi dau seama.

Cu o saptamana inainte de expirarea deadline-ului, se ia decizia sa se schimbe hosting-ul. Zis si facut, firma care facuse site-ul s-a oferit sa execute actiunea, a ales noul host si a mutat site-ul. Surpriza, site-ul nu mai este compatibil cu host-ul si este cazut mai bine de o saptamana.
Intr-un final, se reuseste repunerea lui online, dar… alta surpriza, o parte din site disparuse. Acum este in starea lui “originala” inainte de optimizare.

In tot acest timp, noi am continuat sa monitorizam pozitia lui in google, din pacate nu se mai afla in index. Dupa cateva saptamani am reusit, cu eforturi comune, sa refacem continutul pierdut iar dupa inca cateva saptamani a inceput sa recupereze teren. “E de bine, suntem pe drumul cel bun”, imi ziceam eu.

Nici de data asta nu a fost sa fie. Cireasa de pe tort acum urmeaza.
Odata intoarsa conducerea din concediu, a decis refacerea site-ului, de la zero!

Acum cateva zile, am vazut site-ul nou. Cu parere de rau am constatat ca au ignorat toate sfaturile noastre legate de seo, pastrarea url-urilor, titlurilor, continutului, etc. Back to square one!

Morala?

Nu-mi vine nimic in minte. Cum poti evita astfel de finaluri?

Cum bounce rate iti poate afecta pozitia in Google (17 Dec, 2008)

Foloseste Google bounce rate-ul unei pagini pentru pozitionarea ei in lista de rezultate? Ce inseamna asta pentru pentru pozitionarea site-ulul tau si ce poti face pentru a obtine un bouce rate mai bun?

Ce este bounce rate?

Exista 2 definitii: bounce rate al site-ului este procentul vizitatorilor care vizualizeaza doar o singura pagina sau procentul vizitatorilor care raman pe site-ul tau foarte putin timp (doar cateva secunde).

Bounce rate te ajuta sa masori calitatea traficului care-l primeste site-ul tau si te ajuta sa vezi unde poti aduce imbunatatiri.

Definitia Google pentru bounce rate

Google defineste bounce rate-ul dupa cum urmeaza:
Citeste si restul…

Page Rank update – PR4 (27 Sep, 2008)

page rank 4 - optimizaresite.ro - 27.09.2008In noaptea intre 26 si 27 Septembrie 2008 s-a produs primul page rank update pentru www.optimizaresite.ro, cat si pentru blog.

Nu-mi sta in fire sa ma laud, dar un salt de page rank de la 0 (zero) la 4 (patru!?) pentru site, si 3 (trei) pentru blog, trebuie mentionat.

Google la 10 ani (10 Sep, 2008)

Google a aplicat pentru inregistrare ca si companie acum 10 ani intr-o Joi, dupa informatiile furnizate de companie. Cerera a fost acceptata pe 7 Septembrie, Duminica.

In aceasta decada, compania raspunzatoare pentru motorul de cautare, a devenit cea mai de suscces afacere pe net, si multi se asteapta sa domine si urmatoarea era la fel de meticulos cum a dominat Microsoft era calculatoarelor personale.

Un scurt rezumat in cifre, Google in comparatie cu Microsoft. Sursa informatiei sunt companiile Yahoo Finance si comScore.

Google – varsta: 10
Microsoft – varsta: 33

Google – venitul in ultimele 4 trimestre: $19,6 miliarde
Microsoft – venitul in ultimele 4 trimestre: $60,4 miliarde

Google – venitul in ultimele 4 trimestre: $19,6 miliarde
Microsoft – venitul in ultimele 4 trimestre: $60,4 miliarde

Venitul Microsoft la varsta de 10 ani: $140 milione ($279 milione in dolarii de azi)

Google – venitul pe ora in ultimele 4 trimestre: $2,2 milione
Microsoft – venitul pe ora in ultimele 4 trimestre: $6,9 milione

Google – venitul net in ultimele 4 trimestre: $4,85 miliarde
Microsoft – venitul net in ultimele 4 trimestre: $17,6 miliarde

Google – numarul angajatilor calculat la 30 Iunie: 19.604
Microsoft – numarul angajatilor calculat la 31 Mai: 89.809

Google – venitul per angajat: $1 milion
Microsoft – venitul per angajat: $672.000

Google – valoarea pe piata: $142 miliarde
Microsoft – valoarea pe piata: $241 miliarde

Numarul de companii tech cu o valoare pe piata mai mare decat Google: 3 (Microsoft, I.B.M. si Apple, in aceasta ordine)

Google – cautari din toata lumea in luna Iulie: 48,7 miliarde
Microsoft – cautari din toata lumea in luna Iulie: 2,3 miliarde

Google – cautari pe ora din toata lumea in luna Iulie: 65 milioane
Microsoft – cautari pe ora din toata lumea in luna Iulie: 3,1 milioane

sursa: The New York Times

nofollow vs. “dofollow” (25 Aug, 2008)

no nofollow - fight spam, not blogsCiteam astazi un post care la punctul 6 sfatuia “Make useful comments on some dofollow blogs”. Deodata am constientizat ca blogul optimizaresite.ro inca are “nofollow” pentru comentarii, asa ca marele anunt pentru azi este:

No more nofollow!

Majoritatea platformelor de blog folosesc, by default, tag-ul “nofollow”.

Cum a inceput totul? Pe vremuri, pe cand blogurile erau la inceput, spamerii obisnuiau sa abuzeze de comentariile de pe bloguri, postand tot felul de linkuri.

Pentru a preveni spamul, Google a implementat tag-ul “nofollow”. Acest tag a fost preluat pe urma de Wordress si aplicat pe url-urile referitoare la comentarii. Pe scurt, orice url postat este ignorat de Google, iar indexarea si transferul de pagerank este blocat. Se dorea ca acest tag sa previna spamerii sa mai posteze/spameze blogurile.

Si, a functionat? Nu! Ce a functionat totusi, si inca functioneaza, este plugin-ul Akismet, care vine preinstalat odata cu WordPress-ul.

Consecinta tag-ului “nofollow” este ca cititori care comenteaza constructiv nu sunt deloc incurajati sa o faca, deoarece nu primesc nici un fel de “link juice” de pe urma comentariilor.

Si ce putem face? Scoate tag-ul “nofollow”. Depinde de platforma pe care o folosesti, exista solutii diferite. Pentru WordPress exista plugin-ul dezvoltat de Semiologic, plugin ce-l folosesc si eu, iar pentru Moveable Type solutia o gasesti aici.

Pentru cei ce vor sa faca parte din “miscare”, exista un set de badge-uri “U comment, I follow” pe care poti sa le foloseti.

Fight spam, not blogs!

Google rules! (18 Aug, 2008)

Hitwise logoGoogle domina piata motoarelor de cautare, conform unui raport Hitwise, cu un procent de 68.29, in Statele Unite. In Marea Britanie, procentul este si mai pronuntat, 87%. Un distant loc 2, 3 si 4, il ocupa Yahoo! Search, MSN Search si Ask.com cu cate 19.95%, 5.89% si respectiv 4.23%.

Mi-e si frica sa ma gandesc cum sta treaba in Romania, asta apropos de monopol, dar as putea sa pun pariu ca nu coboara sub 90%. Din pacate nu am reusit sa gasesc nimic concret, care sa-mi sustina teoria vis-a-vis de cota de piata Google in Romania, evident, cautand pe: google!

Hello world! (18 Jun, 2008)

Profit de postul default de la wordpress sa anunt “lansarea oficiala”, suntem live!!

Nu vreau sa insist prea mult in postul asta, sper ca voi avea ocazia in urmatoarele. Pe scurt, un blog tematic, stiri si informatii si tot ce ni se pare noua interesant si merita consemnat, referitor la optimizare on-page, motoare de cautare, ppc, internet marketing.

p.s. am sa pastrez si comentariul original, de bun augur. respect wordpress.